محـــــــــــــــــــبــــــــــان مهــــــــــــــــــدی او خواهد آمــــــــــــــــــــــــــــــد.........
محـــــــــــــــــــبــــــــــان مهــــــــــــــــــدی او خواهد آمــــــــــــــــــــــــــــــد.........

محـــــــــــــــــــبــــــــــان مهــــــــــــــــــدی او خواهد آمــــــــــــــــــــــــــــــد.........

کشاورزی نوین وحفظ سرمایه های طبیعی ، مقالات آب وخاک...........

اطلاعات



[ دوشنبه بیست و هفتم بهمن ۱۳۹۳ ] [ 14:27 ] [ ابوالفضل محدثی ]

خیلی ساده و کم‌هزینه اما جذاب و بااحساس! می دونین برخی تولیدات صنعتی و کارخونه ای هم حتی به مدد طراحی می‌تونن حال و هوایی غیرصنعتی پیدا کنن. فکر کنم هزینه‌ای مشابه این کار برای خیلی از چای‌های کیسه‌ای انجام می‌شه اما به تولیداتی شق و رق و با حال و هوای صنعتی می‌انجامه. 

تولیدکننده های صنعتی ریز و کلان هم باید متوجه باشن که با خرج‌های متناسب برای هویت‌سازی باخت نخواهند کرد. هویت مستقل داشتن به فروش بهتر و بیشتر کالا می‌انجامه و سود ناشی از اون تمام ضررهای اندک ظاهری رو جبران می‌کنه.

طرح انتخاب شده از : Yankodesign ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:یانون دیزاین


برچسب‌ها: چای پروانه‌ای
[ یکشنبه شانزدهم آذر ۱۳۹۳ ] [ 15:23 ] [ ابوالفضل محدثی ]
امروز یکی از جداناپذیرهای زندگی همه ما شده است. اصلا ابعاد شهرها هم بعد از اختراع وسایل نقلیه موتوری، سر همین سرعت و حرکت سریع رشد دوچندان کرده است. چندی پیش با توجه به همین واقعیت برای سال‌روز تولد فردوسی به متروی تهران پیش‌نهاد کردیم که به جای تزئینات بی‌دلیل ایستگاه‌ها و حتی به جای تلاش برای المان شهری کردن توده‌های ایستگاه‌های مترو بیاید و روی این سرعت حرکت و توی این تونل‌های تاریک کار کند. پیش‌نهاد ما به متروی تهران این بود (این‌جا هم دوباره می‌نویسم تا شاید صاحب نفس یا منصبی بشنود و اجرای‌ش کند): که در تونل‌های منتهی به متروی فردوسی پانل‌های تصویری خاصی نصب کند تا سرعت قطار موجب دیده‌شدن یک روایت تصویری انیمیشنی در طول تونل گردد....

امروز به اثری از یک هنرمند آرژانتینی در کپنهاگ دانمارک برخوردم. هیرو با نصب پانل‌های بزرگی به قامت ۲ و نیم متر در مسافتی به طول ۲۷۱ متر، توانسته انیمیشنی ساده را پیش چشم خودروهای سواری بیاورد. ایده‌ای مشابه ایده‌ی ما برای متروی تهران و بسیار هم مناسب شهرهای بزرگ با سرعت بالا مانند تهران....


برچسب‌ها: نقاشی دیواری متحرک, هیرو
ادامه مطلب
[ یکشنبه شانزدهم آذر ۱۳۹۳ ] [ 15:16 ] [ ابوالفضل محدثی ]
گیاهان در طبیعت نسبت به محیط اطراف‌شان حساسیت دارد و مثلا خودشان به سمت نور رو می‌کنند. ما این گیاهان را می‌گیریم و در گل‌دان‌های آپارتمانی ثابت زندانی می‌کنیم. گیاهان آپارتمانی در گل‌دان‌های ثابت‌شان معمولا رشدهای متوازن نمی‌کنند. در عین حال معمولا نقل و انتقال گلدان‌های بزرگ در فضاهای خانه کار راحتی نیست.
استودیو بی‌ای‌جی دیزنی با اعمال یک تغییر کوچک در گل‌دان‌های معمولی سعی در حل این معضل مهم کرده است. طراحان با افزودن یک سطح ناهم‌وار فرفره‌ای در زیر گل‌دان‌های معمولی این امکان را ایجاد کرده‌اند که گل‌دان در سر جای خود و به راحتی بتواند یک دایره کامل دور خودش بچرخد و نسبت به نور جهت‌گیری مناسب‌تری داشته باشد.

rolling flower pots by studio BAG disseny dance with the sun

bag disseny livingthings rolling flower pots

bag disseny livingthings rolling flower potsbag disseny livingthings rolling flower potsbag disseny livingthings rolling flower potsbag disseny livingthings rolling flower potsbag disseny livingthings rolling flower potsbag disseny livingthings rolling flower pots

  • منبع: یانون دیزاین
 

برچسب‌ها: گل‌دان‌های گردان, استودیو بی‌ای‌جی دیزنی
[ یکشنبه شانزدهم آذر ۱۳۹۳ ] [ 15:10 ] [ ابوالفضل محدثی ]
یک راه حل خوب برای این‌که فنس‌ها و حصارها منظر طبیعت را کم‌تر خدشه‌دار کند؛ الیسون شوتز با استفاده از نرده‌هایی آینه‌ای در طبیعت -هرچند به صورت یک اثر هنری- مرزهایی ایجاد کرده است که با انعکاس تصویر طبیعت و شفافیت بصری خاص آینه، خود به عنوان بخشی از بستر تلقی می‌شوند. 

design mirror fence Mirror Fence Reflecting the Ever Changing Landscape by Alyson Shotz

fence mirror fence Mirror Fence Reflecting the Ever Changing Landscape by Alyson Shotz

ideas mirror fence Mirror Fence Reflecting the Ever Changing Landscape by Alyson Shotz

mirror fence 4 Mirror Fence Reflecting the Ever Changing Landscape by Alyson Shotz

mirror fence 6 Mirror Fence Reflecting the Ever Changing Landscape by Alyson Shotz

alyson shotz mirror fence Mirror Fence Reflecting the Ever Changing Landscape by Alyson Shotz

منبع: یانون دیزاین


برچسب‌ها: نرده‌های آینه‌ای, آلیسون شوتز
[ یکشنبه شانزدهم آذر ۱۳۹۳ ] [ 14:58 ] [ ابوالفضل محدثی ]

دوستان عزیزی که درباره  مطلب" کی میدونه؟!" لطف کردند و نظر دادند اکثرا نام گیاه رو (هندوانه ابوجهل) معرفی کردند. از همه شما تشکر میکنم. ولی بخاطر شباهت زیاد عکس گیاه مجهول به هندوانه کوهی (که به اشتباه برخی دوستان هندوانه ابوجهل گفته بودند!) بر خود لازم دونستم تا عکس دو تا گیاه که ظاهرا شبیه عکس مورد بحث هست را به طور واضح نشان بدهم تا دوستان خودشون مقایسه کنند... متاسفانه فقط همون یه عکس رو از گیاهی که اسمش رو نمیدونم دارم ولی با مقایسه تصاویر لااقل میشه گفت که این دو گیاهی که در پایین اومده هست یا نیست. حدس من گونه ای از  Capparis spinosa یا شاید گیاهی از همان تیره باشد. نظرات شما دوستان صاحب نظر هم برای من محترمه. منتظر نظراتتون هستم........

هندوانه ابوجهل میوه‌ای تلخ‌مزه است که در فارسی با نام‌های خربزه روباه، کدوی تلخ و سیب تلخ و در عربی با نام‌های حنظل، مراره الصحاری و علقم نام برده شده‌است. هندوانه ابوجهل از راسته کدوئی‌ها (Cucurbitales) از تیره کدو (Cucurbitaceae)، از سرده سیترولوس (Citrullus) بوده و نام علمی آن (Citrullus colocynthis) است. مصرف آن باعث کولیت شدید شده و به علت مواد سمی خطرناک است.

ترکیبات شیمیایی: در گیاه وجود یک ماده تلخ به نام کولوسنتین و کولوسنتتین گزارش شده است.خواص دارویی: گمان می‌رود عصاره کوکوربیتاسین آن خواص درمانی داشته باشد. ضد بیماری بلغم، مسهل بسیار قوی، درمان کننده کبد، آنتی بیوتیک قوی، ضد نقرس، درمان کننده صدای گوش، ضد سردرد و درد شقیقه، درمان کننده سیاتیک، درمان بیماری صرع، بیماری قند، خارش پوست، درمان کننده سفید شدن مو، جلو گیری از سکته مغزی. قاعده آور، ضد کرم معده و کرم کدو، پادزهر سم عقرب و مار است. خانمهای باردار استفاده نکنند.

 هندوانه کوهی: لگجی، لگجین، کَبَر، کَوَر، علف مار یا هندوانه وحشی با نام علمی (caparis spinosa) از تیره (Capparidaceae) گیاهی دارویی است علفی و با ساقه های خوابیده روی زمین که یکی از گیاهان پوششی در سطح استان بوشهر و بومی مرکز تا جنوب ایران محسوب میشه. امروزه از این گیاه، دارویی برای درمان بیماری ضعف سیستم عصبی (MS) تهیه میشه. به گفته بو علی سینا: ریشه لگجین برای درمان و بهبود فلج و برخی بیماری های سیستم عصبی میتونه خیلی مفید باشه. گلهای سفیدرنگ اون که تعداد زیادی پرچم بلند داره خیلی زیباست.

میوه های اون  شبیه هندوانه است؛ روی پوست سبز رنگ اون، چندتا شیار سبز کم رنگ به صورت طولی وجود داره. میوه های کال و نارسش خیلی تلخه ولی مردم منطقه ما (برازجان) اونها رو با آب نمک به اصطلاح شیرین می کنند و توی سرکه ترشی میندازن. پوست میوه های رسیده با 4 شکاف طولی باز شده و به سمت عقب بر می گرده. داخل میوه شبیه میوه رسیده کاکتوس برگ راکتی می مونه. بخش گوشتی قرمز رنگ و کمی ترشه و بذرهاش ساچمه ای، براق، خاکستری رنگه و طعمش تلخ و تند.

 

برای دیدن تصاویر مقایسه این دو گیاه لطفا به ادمه مطلب مراجعه کنید...

 


ادامه مطلب
[ جمعه بیست و هفتم تیر ۱۳۹۳ ] [ 12:18 ] [ محبت خستو ]

تصاویری که در این بخش می بینید تزیئن حنا برای مراسم حنا بندان فامیل های نزدیکمونه که با کمک خواهرم درست کردم. برای تزیئن، میشه از خیلی چیزای ساده و دم دستی استفاده کرد. کار جالب و سلیقه ای هست و معمولا خانوم ها تزیئن حنا رو دوست دارند. امیدوارم دوستان خوششون بیاد ...

بقیه تصاویر رو حتما توی ادامه مطلب ببینید...


برچسب‌ها: تزئین, حنا, حنابندان
ادامه مطلب
[ جمعه ششم تیر ۱۳۹۳ ] [ 15:55 ] [ محبت خستو ]

ای آنکه در نگاهت حجمی زنور داری
کی از مسیر کوچه قصد عبور داری؟
چشم انتظار ماندم، تا بر شبم بتابی
ای آنکه در حجابت دریای نور داری
من غرق در گناهم، کی می کنی نگاهم؟
برعکس چشمهایم چشمی صبور داری
از پرده ها برون شد، سوز نهانی ما
کوک است ساز دلها، کی میل شور داری؟
در خواب دیده بودم، یک شب فروغ رویت
کی در سرای چشمم، قصد ظهور داری؟

[ جمعه بیست و سوم خرداد ۱۳۹۳ ] [ 11:50 ] [ محبت خستو ]
بنا به درخواست یکی از همکلاسی های عزیزم چندتا عکس از دانشکده کشاورزی برازجان (واقع در بنداروز) و خود شهر برازجان قرار دادم. یه یادی از 4 سال دوران کارشناسی مون....

برای دیدن تصاویر بیشتر لطفا ادامه مطلب رو ببینید...


برچسب‌ها: یاد خاطرات, دانشکده کشاورزی, برازجان, بنداروز
ادامه مطلب
[ پنجشنبه هشتم خرداد ۱۳۹۳ ] [ 23:51 ] [ محبت خستو ]
 


دوستان عزیز...

با توجه به برگها و میوه، اسم این گیاه رو هر کی میدونه و اگه اطلاعات مفیدی داره لطفا در اختیار ما هم قرار بده...
 
میوه اون ظاهرا شبیه لگجین (هندوانه کوهی) هست ولی برگهاش 2تا برگچه داره فاقد خاره و ساقه اون متفاوت از لگجیه... این تصویر گیاه لگجین یا کبر هست.
میتونید مقایسه کنید...

[ دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۳ ] [ 15:38 ] [ محبت خستو ]

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد